Viva Las Vegas - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Kim en Ruben

12 September 2012 | Verenigde Staten, Hurricane

Hier een samenvatting van de laatste 4 dagen. Deze dagen stonden in het teken van death valley, las vegas en de valley of fire. Een groter contrast dan tussen death valley en las vegas is moeilijk voor te stellen. Waar het eerste een gebied is met vrijwel geen voorzieningen en waar je vaak niemand ziet in een straal van een paar km, is las vegas juist een stad van overdaad aan luxe en vooral ook stampvol mensen. De vorige keer vertelden we al dat we in Lone Pine in een motel vol Mexicanen waren beland. Hier extra vroeg opgestaan om door death valley te crossen richting viva las vegas. Na het ontdekken van een deuk in onze parel (bedankt Mexicaantjes) en het meest karige ontbijt ooit, de tank weer volgegooid en vertrokken. Richting death valley bleek het navigatiemevrouwtje onze route niet te kunnen plannen. Daarom maar op de kaart gereden (lees je dit Rob?). In de eerste paar miles maakten we al kennis met de lokale flora en fauna toen Kim haar eerste roadkill maakte door over een slang te rijden. Weet je wel meteen dat je in de echte natuur zit. Death Valley was verder erg mooi en vooral erg heet met temperaturen tot 46 graden. Hier over een zoutvlakte gelopen, genoten van wat mooie uitzichten en vooral erg veel water gedronken. Rond half 5 bereikten we het gokmekka Las Vegas. Geslapen in het stratosphere, een hotel met uitkijktoren op ongeveer 300 meter hoogte. Wilde hier nog vanaf springen, maar helaas gooide bliksem roet in het eten. Las Vegas was tof om te zien, vooral de strip met de belachelijk luxe hotels en waar je binnen een straal van 1 km de Eifeltoren, Venetië en het vrijheidsbeeld kan zien. Verder geldt ook dat alle vrouwen in Las Vegas hun broek zijn vergeten aan te trekken, ook prima. Een dag gewinkeld, naja Kim dan, terwijl ik tot de ontdekking ben gekomen dat óf Amerikanen belachelijk korte armen hebben, óf dat die van mij abnormaal lang zijn. Ook nog naar de Hoover dam geweest. Deze is in het echt opvallend klein in vergelijking met hoe deze overkomt op de foto's. Natuurlijk nog even kansloos gegokt, zowel letterlijk als figuurlijk. Na 3 leuke dagen toch fijn om te kunnen vertrekken uit de gekte. Vandaag via de valley of fire van Vegas naar Hurricane gereden. Dit state park heeft erg mooie uitkijkpunten, rotstekeningen van de Indianen en vooral erg veel rotsen en hagedissen. Na een enorme hoosbui (hier in de omgeving is blijkbaar nu ook veel schade door flash floods) en wat boze woorden van een state trooper omdat Kim besloot om te gaan keren bij een tolpoortje, aangekomen in Hurricane. Lekker gezwommen en gebuffeld bij de Mac (@Stef ze hebben hier zelfs een Angus burger, oftewel een 1/3 pounder i.p.v. Quarter pounder, meer dan prima). Zelfs Kim neemt ondertussen al een menu met 10 kipnuggets en nog een ijsje toe. We zijn dus vrij snel geacclimatiseerd in alle opzichten ;) Morgen naar Zion national park. Zin in!

• 12 September 2012 - 07:31

Joost En Sanne :

Wooow.. Eerste roadkill een slang?
    Kon je hem tenminste wel rustig bekijken zonder bang te zijn.. ;)

Kim, is het shoppen goed gelukt?

Nu komen de parken met het mooie rode gesteente!

Heel veel plezier nog!

• 12 September 2012 - 08:07

Rob:

Hallo daar,
    Met die state trooper,was dat net als op tv,op de vlucht slaan,en heb je de handen op het stuur gelaten,
    toen die je aansprak,ha,ha,leuk kinderen,
    ps. zonde van die deuk,altijd weer die Mexicanen,,,,,net als hier de Mar.................
    Rob

VIVA LAS VEGAS!

• 12 September 2012 - 18:22

An Wekenborg:

fijn dat jullie weer boven water zijn!! kon er niet van slapen.
    spannend is las vegas,zou er best eens n gokje willen wagen.
    misschien in n volgen leven.
    nog heel veel plezier,
    oma

• 14 September 2012 - 16:05

Nathalie Jeroen En Wesley:

echt onwijs gave mooie foto's joh.
    zal zeker een hele ervaring zijn.....
    en ben zeker benieuwd naar de andere foto's die nog komen.
    nou nog veel plezier en geniet er nog van.