Bryce, Antelope en Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu Bryce, Antelope en Monument Valley - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu

Bryce, Antelope en Monument Valley

Blijf op de hoogte en volg Kim en Ruben

17 September 2012 | Verenigde Staten, Page

Luitjes!!   De afgelopen twee dagen stonden in het teken van Bryce Canyon, Antelope Canyon en Monument Valley. Bryce is een prachtig park. Waar je in Zion normaal gesproken van onder naar boven kijkt, kijk je in Bryce juist van boven naar beneden. Klein park dus op advies in één keer naar het einde gereden en zo onze weg naar de ingang terug genomen omdat alle uitkijkpunten aan deze kant van de weg lagen. De rotsen zijn er smal en puntig, oranje/bruin van kleur. Helaas kijken alle uitkijkpunten op dezelde kloof uit dus lijkt het allemaal veel van hetzelfde. Daarom hadden we besloten weer een hikepad te nemen. We wilden naar een punt gaan om onze wagen te parkeren maar de weg werd geblokkeerd door een ranger met zwaailicht en al. ''Joepie, beren!!!" dachten wij al... Maar helaas, de parkeerplaats was vol. Onze hoop op een beer vervliegt met de dag.. Een omweg genomen en alsnog een parkeerplekje kunnen bemachtigen. We liepen de Navajo Loop Trail in combinatie met the Queens Garden Trail, een wandeling van totaal dik 3 mijl. Deze route leidde ons door Wall Street, een ontzettend stijle en hoge kloof. Daarna nog de Mossy Cave Trail van 1 mijl gelopen, richting een grot en waterval maar de grot was meer een natte, vochtige, overhangende rots (daar komt vast Mossy Cave vandaan). De waterval was laag maar krachtig. We zijn nog een stukje van het pad afgegaan om verder stroomopwaarts te komen maar dit week zover van het pad af dat we omgedraaid zijn. De volgende ochtend uit onze cowboy thema kamer vertrokken om 10 uur. Het was maar 2 uurtjes rijden vanuit Hatch naar Page, waar we ook nog eens de tijdsgrens terug overgingen. Zodoende kwamen we dus om 11 uur al aan op onze bestemming. Ons motel in Page is echt een ''aandekantvandeweg-motel''. Het is er schoon en leuk aangekleed toch nog gelukkig. Een kamer met uitzicht op het zwembad. We besloten om naar de Antelope Canyon gegaan. Deze is weinig bekend en pas sinds een paar jaar in trek bij toeristen. Voor de Upper Canyon worden door de indianen veel tours aangeboden. Deze tour kostte 32 dollar pp, en wilde je naar het mooiste plekje in de Canyon moest je 46 dollar aftikken. Deze tour is erg druk en erg gehaast. Busjesladingen  vol touristen zagen we af en aan rijden. Iemand raadde ons aan om naar de Lower Canyon te gaan. Deze tour van 1,5 uur kostte ''maar'' 26 dollar, maar ging wel compleet door de kloof en was heel persoonlijk en ongedwongen. Zoiets prachtigs, zo'n natuurwonder heb ik echt nog nooit gezien. Het is gewoon verwonderlijk dat zoiets kan ontstaan.. Een indiaantje leidde ons rond onder het genot van een fluitconcert en vertelde alles over zijn cultuur en de Canyon. Zoals zovaak was ik haantje de voorste, dus de tourgids gebruikte vaak mijn camera om de mooiste kiekjes voor te doen aan de rest van de groep :-)  .. (misschien wat voor aan de muur Di!!) Vandaag zijn we naar Monument Valley gereden, een dagtripje van 370 kilometer. Waar wij in Nederland een dagje naar zee rijden al ver vinden, zo zei ik vanmorgen ''oh het is maar 185 kilometer''.. In die afstand kun je dus gewoon al bijna bij Parijs zitten in totaal.. MV is 27 kilometer lange route die compleet offroad gaat.. De eerste 2 kilometer van de route gaat stijl omhoog en omlaag met badkuipgrote gaten in de weg. Als dochter van een autohandelaar en mijn ervaring met dike suv's kwamen mij nu goed van pas. Als een heet mes door een pakje boter loodsde ik onze GMC moeiteloos door het heuvelachtige landschap en Ruben was de perfecte navigator die mij waarschuwde voor grote kuilen in de weg. Deze trip duurde in totaal 2 uurtjes. Morgen brengen we nog een bezoekje aan Horseshoe Bend en rijden we door naar de Grand Canyon!!

• 17 September 2012 - 08:51

Helen Finders:

Wat een super mooie foto's weer, het album straks zal prachtig worden.
    Ik ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Maar de tijd vliegt voorbij! en voor je 't weet ben je weer thuis :)
    Alles goed hier!
    Groetjes Helen.

• 17 September 2012 - 09:26

Rob:

howdy
    Wij hebben wel al beren gezien hier in Roosendaal,zijn met J eroen en Nathalie en Wesly bij de Beren gaan eten,zondag avond,nadat we met de General lee en de politie auto naar een oltimerbeurs geweest zijn.
    rob

• 17 September 2012 - 10:52

Diana:

Wat een natuurwonder die rotsen, prachtige foto's Kim, zit zeker wel een mooie bij voor aan m'n muur!! ;))
    Ondanks 't grote tijdsverschil moet ik ook wel zeggen dat jullie er nog erg fruitig uitzien! hahah
    Geniet er nog van saampies daar met al die nieuwe indrukken!

Groetjes Di x

• 17 September 2012 - 11:12

Jeroen, Nathalie En Wesley:

he hallo,

moet zeggen dat de foto's steeds mooier worden.
    en er waren alwat hele mooie gemaakt.
    echt ongelovelijk........
    dat zoiets bestaat he, daar kan je je hier vanuit roosendaal geen voorstelling van doen.
    ben alweer benieuwd naar de volgende foto's.

geniet er nog van he...

liefs jeroen nathalie en natuurlijk wesje.

• 18 September 2012 - 17:41

Hetty:

wat een mooie foto"s en wat gaat de tijd toch snel.
    fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Eng hoor die slang.

• 20 September 2012 - 16:10

Finders:

lieve kim en ruben
    Jullie hebben een hele mooie vacantie gehad en heel veel gezien om nooit meer te vergeten.
    Wij zien weer uit naar je terugkomst
    opa en oma