Dag 6 - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Lone Pine, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Kim en Ruben

08 September 2012 | Verenigde Staten, Lone Pine

Vandaag stond een dag gepland met aardig wat kilometers voor de boeg. Een rit vanuit Mariposa over de Tioga Pass naar Lone Pine. Vanochtend vroeg opgestaan, spullen gepakt en gebuffeld bij het onbijtbuffet om de dag goed te beginnen. Eerst nog even wat gallons in dat monster van ons gegooid en om half 9 waren we on our way. Lone Pine was niet eens te vinden op de navigatie maar met het geografisch inzicht van Kim blijk je soms ook wel eens ergens te komen. De weg over de Tioga Pass was zo mogelijk nog mooier dan de rest van Yosemite. Heerlijk touren in de auto over een slingerachtige en bergachtige weg met vaak een erg mooi uitzicht over een enorm dal, mooi meer of indrukwekkend hoge bergen. Naast alle luxe en verchroomde onderdelen kwamen vandaag vooral de 4 wielaandrijving en cruise control van onze wagen dus goed van pas. Zodra we het nationaal park hadden verlaten veranderde de omgeving en werd het wat vlakker en een highway zodat we even snel wat meer km's konden maken. Want doordat we bij elk tof uitzicht stoppen kostte de Tioga Pass wel wat meer tijd dan verwacht. We waren vervolgens toch ineens sneller dan verwacht in Lone Pine want hoewel Kim haar geografisch inzicht ons absoluut de juiste kant op had gestuurd, zat ze wel ongeveer 100 km te ver met haar inschatting van waar dit plaatsje lag. Lone Pine is een stadje dat bestaat uit een straat van 5 meter lang en dat eruitziet alsof het een scene is uit een oude Amerikaanse film. Opvallendste kenmerken: Pick-up trucks en Mexicanen (vaak is het 1 te zien in combinatie met het ander). Onze slaapplaats is een klein motel dat vast dienst heeft gedaan in 1 of andere slechte thriller of horrorfilm. Ook in het motel weer een invasie van Mexicanen, meestal inclusief tatouage en stoere blik. Per ongeluk al kennis gemaakt door een verkeerde openstaande kamerdeur in te lopen. Altijd gezellig. Vanavond even inkopen gedaan bij de supermarkt. Hebben genoeg water ingeslagen waar aron een week van zou kunnen drinken, en niet voor niets, want morgen staat death valley (de naam schetst al een beeld van de temperatuur daar) op het programma. Na ons eerste bezoekje aan McDonald's sinds we hier zijn nog even douchen en op naar morgen..

• 08 September 2012 - 11:23

Helen Finders:

Mooie foto's weer Kim en Ruben en goed weer zo te zien! Het weer hier is ok goed, 25°C en morgen nog warmer!
    Groetjes Helen xo.

• 09 September 2012 - 22:27

Hetty:

hoi kim en ruben
    wat een mooie foto's
    jullie hebben het wel naar jullie zin lees ik. Al veel
    gezien, en
    lekker weer.Nu in Las Vegas aangekomen zeker?
    Zullen jullie ook wel veel te zien hebben, niet gokken hoor.HAHA
    nou nog veel plezier.
    doeiii xx

• 10 September 2012 - 11:17

Anne-marie:

Ha helden!!

Tja, Ík vind zo'n brug in de mist dan weer juist heel bijzonder. Foto's bij klaarlichte dag met een prachtige blauwe hemel kun je in alle boeken zien...Ik vind het wel een mystieke foto.
    Fijn dat jullie zo genieten, ik ben wéér jaloers hoor! Lange einden rijden met zo'n luxe auto is volgens mij ook niet echt een straf, daar zal 'papa Rob' dan ook best jaloers op zijn, denk je niet?
    Slurp alle indrukken maar zo goed mogelijk op en geniet, geniet, geniet!!!!! (wij lezen wel mee...)
    groetjesssss Anne-Marie