Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Mariposa, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Kim en Ruben

07 September 2012 | Verenigde Staten, Mariposa

Woensdag ochtend was het helaas tijd om SF te verlaten en de huurauto op te halen, een Hyundai Santa fe zoalsvermeld in de reservering. Na een tijdje wachten konden we mee lopen. En stonden een aantal SUV's naar ons te kijken, maar wij moesten doorlopen en daar kwam het.. Een free upgrade naar een dikke vette GMC Terrain van mei 2012 met 15.000 mijl op de teller. Wij hebben nog nooit zo'n vette wagen gezien, alles erop en eraan, achteruitrijcamera, panoramisch dak, leren bekleding en noem maar op. We waren als kinderen in een snoepwinkel zo blij. De eerste rit op de interstate verliep zonder problemen. Op naar Mariposa, echt een klein Redneck stadje. Ons motel is netjes en verzorgd. Donderdag was het tijd om Yosemite te verkennen. Ik ben nog steeds niet gewend aan het ritme, om 5 of 6 uur klaar wakker zijn is nog heel normaal. Voordeel hiervan is dat we om half 8 al aan het ontbijt konden zitten. Het Yosemite park is adembenemend, alles is er groen en groot. Onderweg hebben we 3 coyoties, een hert en honderden eekhoorns gezien. Die beestjes komen dichtbij maar door het Hanta virus zijn we toch maar niet te dichtbij gekomen. Eerste stop was het visitors center om wat etenen drinken in te slaan. Vanuit daar zijn we naar Maripisa Grove gereden, waar een aantal Sequoia bomen van 2600 jaar oud staan. Op de terugweg gestopt bij het bekende Tunnel View uitkijkpunt. Ook hebben we nog een klein stuk gehiked om bij een waterval te komen. Het is hier een graad of 35 maar tussen al die bomen zeer goed te doen. Voor morgen staatde Tioga Pass op de route, op naar Lone Pine!!

• 07 September 2012 - 07:23

David En Brenda:

Dikke meevaller met de SUV, heel cool!

De foto's tot nu toe zien er geweldig uit. Alleen idd jammer van de mist bij de Golden Gate.. Maar gelukkig is er daar nog genoeg te zien..
    En Kim, wees 'blij' dat je nog een beetje last hebt van de Jetlag, dat betekend alleen maar dat jullie er nog maar net zijn en de reis er nog lang niet op zit ;-)

Heel veel plezier daar! Enjoy the American dream!

Groetjes,
    David & Brenda

• 07 September 2012 - 08:46

Helen Finders:

Zonde dat het met de foto's niet goed lukt met je tablet!
    Maar we zin allemaal blij dat jullie ons op de hoogte houden!
    Groetjes van thuis xo.

• 07 September 2012 - 15:56

Rob:

hallo daar,kim en ruben
    het is maar goed dat je hier al regelmatig kennis gemaakt hebt met die grote Amerikanen ,
    en dat je Ruben nog een les automaat rijden,in de mustang hebt gegeven,,
    geweldig,

• 07 September 2012 - 22:19

Daiënne:

Hey Kimmie en Ruben,

Da's relaxed een grotere toet! Goed geregeld!
    Je Engels al een beetje opgehaald ;-)
    Leuk om jullie ervaringen te lezen, brengt ook weer herinneringen boven.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!
    X Di

• 10 September 2012 - 11:31

A.finders Opa En Oma:

kim en ruben
    wij vinden het fijn dat jullie zo genieten en dan in zo"n grote auto. geniet ernog maar van.