Zion Np - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu Zion Np - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu

Zion Np

Blijf op de hoogte en volg Kim en Ruben

14 September 2012 | Verenigde Staten, Zion

De afgelopen 2 dagen stonden in het teken van Zion National Park. 's morgens vertrokken vanuit Vegas. We hebben een omweg genomen via the Valley of Fire en zijn daarna aangekomen in ons hotel in Hurricane. Vanuit daar was het een dik half uurtje rijden nog naar Zion. Zion bestaat eigenlijk uit 2 wegen, eentje richting het noorden (waar alle bezienswaardigheden te zien zijn) en eentje richting het oosten (door een 1,1 mijl lange tunnel) het park weer uit. Helaas verkeerd gereden, dus zijn na de tunnel omgekeerd. Het noordelijke deel is ontoegangkelijk voor autos dus de gratis pendelbus genomen. In Zion hebben we een 3tal hiking routes uitgekozen die we zijn gaan lopen. De eerste was een hike van dik een uur heen en terug richting een prachtige waterval (het betere klim en klouterwerk). Hier kwamen we zelfs een 40 cm lange ratelslang tegen. Ik had bijna mijn 2e kill gemaakt want ik ging er bijna op staan!! De 2e route richting The Narrows zou leiden naar een smalle gang tussen de rotsen. Op weg naar Zion waren we met de auto terecht gekomen in een hoosbui die ik nog nooit van mijn leven had meegmaakt. Hierdoor was er in Zion ook veel water in de rivieren komen te staan. Na 10 minuten gelopen hebben stuitten we op een vieze, bruine, snel stromende rivier. Vele mensen staken deze over.. Schoentjes uit, stok in de rechterarm en oversteken maar dan. Dit was moeilijker dan dat het leek. Er lagen erg veel rotsen en de stroming was aardig sterk. Het water kwam ongeveer tot de knieen. Vooral voor Ruben was het lastig want hij droeg een grote rugtas. De eerste oversteek van 20 meter leidde naar een 2e, diepere oversteek van 30 meter. Na deze oversteek was het eigenlijk mijlen lang door het water lopen. We zagen mensen met speciale waterschoenen aan, dus we zijn maar omgedraaid. De derde route wilde Ruben graag lopen, de Hidden Canyon Trail, was een hele steile, gevaarlijke route. Met een gemiddel stijgingspercntage van 15% voor iemand met van die korte pootjes net als ik aardig heftig. Opmde top waren smalle paadjes waar je je met kettingen omhoog moest werken. Dit was voor mij te gek, maar Ruben wilde graag verder. Hij heeft een eng stuk alleen gelopen samen met 2 chineesjes, en is toen weer terug gekomen. De 2e dag zijn we doorgeden naar Hatch, waar we nu zitten. Onderweg een kudde schapen en berggeiten tegen gekomen. Hier in Hatch een familiemotelletje met 11 kamers, heel knus en hele vriendelijke mensen! Op naar Bryce Canyon!!

• 14 September 2012 - 18:13

Hetty:

hoi kim en ruben, wat een spannende verhalen allemaal. Jullie maken heel wat mee.
    De foto's zijn ook erg moo,i ik ben benieuwd naar de andere.
    Nog veel plezier en geniet ervan. xxx

• 14 September 2012 - 18:13

Hetty:

De foto's zijn ook erg moo,i ik ben benieuwd naar de andere.
    Nog veel plezier en geniet ervan. xxx

• 14 September 2012 - 18:14

Helen Finders:

Ha jullie worden nog echt een stelletje wandelaars!

• 14 September 2012 - 18:26

Anne-marie:

Ha stoere mensen,

Snappen jullie waarom wij zo dol zijn op bergvakanties?? Ruben, galant van je dat jíj de rugzak draagt!! En zo te zien ook Kim haar schoentjes......
    Kim, knap dat je je al die ongemakken laat welgevallen, door een moddderrivier lopen waar je niet kunt zien waar je je voeten op zet is al spannend op zich.....We zijn benieuwd naar alle details.

groetjes Anne-Marie

• 14 September 2012 - 20:24

Rob:

hallo daar,
    Kim,die tweede kill,waar je over sprak,dat is gelukkig niet andersom geweest,hier gil je alles bijelkaar,als ik je met een pieraas achterna zit,en daar ga je bijna op een van de gevaarlijkste adder staan van de wereld,waar ik je nog zo voor gewaarschuwd heb,dan ga je er ook nog,op korte afstand,een foto van maken,ik kan van hieruit al zien dat die zijn ratel omhoog heeft staan,en klaar voor,,de kil,,en dat in de middle off nowhere,,maar goed,,,wel hele stoere fotos, prachtig,
    pa,

• 15 September 2012 - 01:11

Kim En Ruben :

Ach pa dat valt allemaal reuze mee! Er stonden nog 10 andere mensen rondom dus geen zorgen

• 15 September 2012 - 10:59

An Wekenborg:

hallo kim en ruben
    wat een prachtige omgeving ,geniet er maar van.
    maar die vreselijke slang,ik durf er niet eens naar te kijken,die schaapjes zijn wel leuk,
    die kun je binnenkort in roosendaal ook zien grazen (met herder)

xxx van oma,byebye

• 15 September 2012 - 14:56

Helen Finders:

Ik merk net dat de aanduiding op de kaart niet goed is.
    Die geeft aan dat Zion NP bij Chicago ligt, dat is bijna aan de andere kant van Amerika!

• 16 September 2012 - 21:36

Jeroen, Nathalie En Wesley:

hallo ruben en kim,

we hebben weer jullie verhaal en de foto's bekeken.
    zitten toch wel ruige en stoere foto's bij zeg.....
    vooral die slang, maar ook dat ruben aan t klimmen is,
    of dat jij (kim) tot je knieen in die rivier staat.
    ben echt benieuwd naar de rest.

geniet er nog maar lekker van hoor.
    dikke kus van ons drieen.

• 16 September 2012 - 21:36

Jeroen, Nathalie En Wesley:

hallo ruben en kim,

we hebben weer jullie verhaal en de foto's bekeken.
    zitten toch wel ruige en stoere foto's bij zeg.....
    vooral die slang, maar ook dat ruben aan t klimmen is,
    of dat jij (kim) tot je knieen in die rivier staat.
    ben echt benieuwd naar de rest.

geniet er nog maar lekker van hoor.
    dikke kus van ons drieen.

• 17 September 2012 - 04:23

Kim En Ruben :

Over een 9 dagen sta ik bij jullie op de stoep hoor!!

• 17 September 2012 - 04:23

Kim En Ruben :

Over een 9 dagen sta ik bij jullie op de stoep hoor!!

• 17 September 2012 - 16:44

Opa En Oma:

jullie genieten wel van je vacantie.Wij kijken weer uit naar de dag dat je terug bent en zonder slangenbeetgroetjes opa en oma