San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Kim en Ruben - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Kim en Ruben

05 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondag 2 september we zijn vertrokken!! De wekker om 5 uur gezet en om kwart voor 7 eindelijk vertrokken. Kwart over 9 boarden en kwart voor 11 zouden we opstijgen. Dat ging helaas niet door... Vanuit het raam zagen we 2 monteurs in een hoogwerker aan de staart van ons vliegtuig sleutelen, zogenaamd een probleem met de airco. Panelen van de staart werden los en vast geschroefd, nog eens kijken en nog wat boren in die staartvleugel.. Kwartiertje vertraging (oke kan ik mee leven). Om 11 uur in mogen stappen. Toen iedereen zat taxiden we richting startbaan, maar na een minuut maakte het vliegtuig ineens rechtsomkeert terug naar de gate... Lap... De werkelijke reden; het scherm in de cockpit wat de piloten moet  waarschuwen voor eventuele mankementen onderweg was zelf kapot. Ik kan je zeggen dat geeft geen lekker gevoel... Deuren van het vliegtuig gingen weer open, monteurs naar binnen en uiteindelijk zijn we om 12 uur alsnog opgestegen.. Op de kaart in het vliegtuig was te zien dat de vlucht over de noordpool ging, canada en uiteidenlijk de USA in. De noordpool was wat te enthousiast geroepen met mijn geweldige geografische kennis,  het bleek Groenland te zijn. Dit gaf vanuit het vliegtuig zo'n prachtig zicht, snel met de tablet wat foto's kunnen maken gelukkig   Na een vlucht van 11 uur en 25 minuten geland op Oakland, lange rij voor de douane (wat kom je doen, waar werk je, wat doe je voor werk' hoeveel geld heb je bij blabla). Vanuit de taxi naar het hotel kregen we in ieder geval al een beeld van hoe het hier is. Eigenlijk een beetje een bende... Na onze koffers op de kamer hebben gezet zijn we een stukje gaan wandelen richting Union Square. Wat opvalt is dat er alleen maar 'gekleurde' mensen aan het werk zijn, n dan vooral de verrotte klusjes. Ook zijn we al evenveel zwervers en paupers tegengekomen als dikke Mustangs, de ene naar de andere!! Om helemaal in de paupersfeer mee te gaan zijn we lekker old school bij de burgerking gaan snacken, waar de onze medium cola met 2 handen vast moesten pakken!! Voor nu zijn we gebroken maar proberen nog op te blijven. Op dit moment is het 19:00 uur en nog steeds licht.. Op naar morgen!!

• 07 September 2012 - 21:38

Gonny En Peter:

Hallo Kim en Ruben.
    Ik heb net jullie hele reisverslag gelezen. super!!!! die dikke vette auto die jullie hebben gekregen. Die kun je natuurlijk daar goed gebruiken.
    Wat zullen jullie op het einde van de vakantie veel geezien hebben, een hele belevenis.
    Morgen gaan we naar het feestje van Stefan, ook heel gezellig.
    Groetjes van ons en we blijven jullie volgen.
    Doei!!!!!!!!!